piątek, 15 czerwca 2012

Ludzie nie chca sie bogacic

Wiele razy probuje rozmawiac ze znajomymi na tematy zwiazane z zyciem i praca oraz do czego to wszystko prowadzi.Gdy tylko zaczynam wspominac cos na temat finansow to nagle milkna i zmieniaja temat.Po jakims czasie sytuacja sie powtarza i tak w kolko.Jakoze mysle ze finanse to osobista sprawa kazdego to nie brne w ta rozmowe dalej.Ostatnio pokazalem znajomemu gre Cash Flow 101.Wyrazil zainteresowanie ta gra i na koniec powiedzial ze kiedys musimy zagrac.W mojej glowie odrazu zakwitlo pytanie:dlaczego kiedys?Dlaczego nie usiadziemy teraz i nie zaczniemy grac?No coz,zmuszac nikogo nie bede.Tacy ludzie sprawiaja ze w przyszlosci nie bede w stanie im pomoc w osiagnieciu wolnosci finansowej podczas gdy ja juz mam nadzieje bede ja mial.Mam wrazenie ze tacy ludzie chcieliby sie wzbogacic a nawet bardziej stosownym stwierdzeniem byloby zarabiac wiecej pieniedzy poprzez wygrana np w loterii lub co najwyzej awans.Potem beda mieli duzo pieniedzy i beda myslec ze sa bogaci i nie potrzeba im juz wiecej nic jak tylko spokojnie wstac rano i isc do pracy wlasnie.Maja zamkniete umysly na to zeby zyc spokojnie i generowac przychody pasywne z aktywow.W takim przypadku zalecam im tylko jedno-zeby kupili sobie ksiazke R.Kiyosakiego.Nie zamierzam im mowic o tych wszystkich sprawach ktore Robert omawia w swoich ksiazkach poniewaz tylko studiujac te ksiazki dokladnie mozna zaczac dostrzegac druga strone lustra.I tu ponownie kiwaja tylko glowami twierdzaco ze kupia i nigdy do tego nie dochodzi.Chociaz wiem ze narazie mam problem z praca to pomimo to staram sie zdobywac wiedze na temat inwestowania.Ostatnio nawet chcialbym wybrac sie do collegu na kurs marketingu i biznesu.I wybiore sie napewno gdyz juz wiem do jakiego celu w zyciu chce zmierzac.A znajomi prawdopodobnie beda wciaz sie zastanawiac co zrobic by sie wzbogacic i beda potem stawiac niestosowne pytania odnosnie mojego sukcesu.Jednak pomimo wszystko mam nadzieje ze moze chociaz jeden znajomy dostrzeze te druga rzeczywistosc i bedziemy mogli wspolnie dorzyc do tego celu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz